مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

چرا باید به دنبال مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک باشیم؟

قراردادهای املاک دارای پیچیدگی و جزئیات زیادی هستند. اگر در زمان عقد قرارداد به نکات حقوقی و فنی توجه نشود، در آینده با مشکلات قانونی زیادی مواجه خواهیم شد. از سویی دیگر قیمت املاک در مشهد یا سایر شهر بسیار بالا است و اگر در عقد قرارداد دچار مشکل شویم خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌شود.
استفاده از مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک موجب می‌شود تا تمامی ابعاد یک معامله مورد بررسی قرار گرفته و با کنترل اسناد و مدارک ملک، احتمال بروز مشکلات قانونی به‌حداقل برسد.

وکلا به خوبی از قوانین آگاهی دارند به همین دلیل در تنظیم قرارداد تمامی موضوعات مورد نظر طرفین که احتمال بروز اختلاف در آینده بر سر آن‌ها وجود دارد را لحاظ می‌کنند.

چه زمانی از مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک استفاده کنیم؟

بسیاری از مشاورین املاک در مشهد یا معامله‌کنندگان ملک، تجربیات متعددی در معاملات دارند. اما به هر حال آن‌ها داری تجربه حقوقی و قضایی نیستند. به همین دلیل بهتر است قبل از عقد قرارداد اجاره، مبایعه‌نامه، مشارکت یا سایر قراردادهای معاملاتی به سراغ یک وکیل پایه یک برویم.
اگر چه دریافت مشاوره حقوقی املاک زیرنظر وکیل پایه یک در این مرحله هزینه دارد، اما بهتر از آنست که بعد از معامله دچار مشکل حقوقی شویم و مجبور به هزینه‌های زیاد و صرف زمان برای پیگیری پرونده در مراجع قانونی و ذی‌صلاح شویم.

وکلایی که پرونده‌های املاک را برعهده می‌گیرند دارای تجربیات مختلفی در پرونده‌های مشابه هستند. به همین دلیل در مشاوره‌های حقوقی که ارائه می‌دهند، نکات مهمی را برای ثبت در مفاد قرارداد عنوان می‌کنند تا در ادامه طرفین معامله دچار مشکل نشوند یا در صورت بروز هر گونه اختلاف نظری در مراجع قانونی امکان داوری و حل اختلاف به‌سادگی وجود داشته باشد.

دلایل نیاز به مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

دلایل متعددی وجود دارد که باید از یک مشاور حقوقی برای خرید املاک در مشهد استفاده کنید:

1-کنترل مدارک و اسناد

بسیاری از املاک در مشهد دارای سند نیستند. دلیلش این است که مالک یا سازنده به علت تخلفات گسترده ساختمانی نتوانسته است تاییدیه فنی ساختمان را از نظام مهندسی دریافت کند و بالطبع پایانکار شهرداری را هم دریافت نکرده است. از همین‌رو امکان دریافت سند رسمی را هم نخواهد داشت.

اگر در هنگام معامله از مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک استفاده کنیم تمامی این موارد قانونی تشخیص داده می‌شود. وکلای املاک با کنترل اسناد ملکی و مدارک شناسایی به بررسی صحت و اصالت آن‌ها می‌پردازند.

کمک گرفتن از مشاوره حقوقی در زمینه املاک آستانه‌ای و موقوفه‌ای در مشهد

بسیاری از املاک در مشهد متعلق به آستان قدس رضوی یا سایر موقوفات هستند و اسناد آن‌ها به‌صورت اجاره‌ای به مالکین انتقال می‌یابد. مالک باید به‌صورت سالیانه مبلغ اجاره‌ای را به آستان قدس یا نماینده موقوفه پرداخت کند. اما اگر مالکین تغییری در مساحت اعیان زمین، زیر بنا و… ایجاد کنند و به اطلاع آستان قدس یا موقوفه نرسانند، سند آن‌ها از درجه اعتبار خارج می‌شود. مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک برای بررسی تمامی این مواد قانونی مشکل‌گشا خواهد بود.

2- بررسی پایانکار، گواهی نظام مهندسی، ایمنی شهرداری و صورت مجلس تفکیکی

اگر قصد خرید آپارتمان نوسازی را دارید، به احتمال زیاد هنوز سند و مدارک مرتبط با آن از طریق ثبت صادر نشده است. در چنین شرایطی باید به سراغ سند مادر (سند زمین)، پایانکار سفت‌کاری، گواهی نظام مهندسی، تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی و صورت مجلس تفکیکی بروید. بررسی تمامی این مدارک کاری بسیار پیچیده و زمان‌بر است و اگر نتوانید به درستی صحت مدارک را بررسی کنید، در معامله دچار خُسران خواهید شد. در چنین شرایطی، مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک موجب خواهد شد تا با دقت بیشتری اسناد مورد بررسی قرار گیرند.

3- تنظیم قرارداد توسط مشاوران حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

باید توجه داشته باشیم که تنها برای خرید املاک گران قیمت نباید به سراغ مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک برویم. درست است که مبایعه‌نامه (قولنامۀ خرید و فروش ملک) مهمترین قرارداد معاملاتی است که به‌طور معمول ارزش ریالی آن نیز بالا است، اما در قراردادهای اجاره، مشارکت، اجاره به شرط تملیک و پیمانکاری ساختمان نیز کمک گرفتن از وکلای حقوقی نقش مهمی در کاهش احتمال بروز مشکلات دارد.

اگر قصد دارید که بعد از معاملات دچار مشکل نشوید حتما از وکلای پایه یک برای معاملات کمک بگیرید. بسیاری از مشاورین املاک در مشهد، برای اطمینان طرفین در معامله از وکیل پایه یک حقوقی می‌خواهند که متن قرارداد را مورد بررسی قرار دهد و براساس شرایط معامله ماده (یا موادی) را به آن اضافه یا کم کند.

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک برای قرارداد مشارکت در ساخت

قراردادهای مشارکت در ساخت یکی از مهمترین موضوعات معاملاتی هستند که به علت نامشخص بودن مورد معامله و شرایط آن، زمینۀ اختلافات بسیاری را به‌وجود می‌آورند. به‌طور خاص سازندگان تعهداتی را به مالک می‌دهند. اگر این تعهدات زبانی (شفاهی) باشند و به‌صورت مکتوب در نیامده باشند دارای هیچ ارزش قانونی نیستند.

همچنین اگر مالک به‌صورت مکتوب متعهد به انتقال تعدادی از واحدهای مسکونی به سازنده بعد از ساخت نشود، امکان سرپیچی از قول شفاهی را خواهد داشت. با کمک مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک، قرارداد مکتوب، رسمی و محضری تهیه می‌شود که به امضای آن، طرفین موظف به اجرای تمامی مفادش می‌شوند. کمک گرفتن از وکیل برای تنظیم قرارداد مشارکت موجب می‌شود تا احتمال اختلاف به شکل قابل‌توجه‌ای کاهش یابد.

تنظیم قراردادهای پیش فروش زیر نظر وکیل پایه یک

اگر قصد خرید ملکی به‌صورت پیش فروش را دارید از مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک استفاده کنید تا در مفاد قرارداد دچار مشکل نشوید. در قراردادهای پیش فروش باید تعهدات محکمی از مالک یا سازنده برای تحویل به‌موقع آپارتمان و انتقال سند گرفته شود.

4- کنترل شرایط پرداخت و حضور در محضر برای کنترل تنظیم سند

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک، فقط مختص به معامله و عقد قرارداد نیست. بسیاری از وکلای حقوقی اسناد پرداختی، چک‌ها و فیش‌های بانکی را کنترل می‌کنند تا وجوه معامله به درستی بین خریدار، فروشنده و واسطه‌ها منتقل شود. همچنین وکلا در هنگام تنظیم اسناد املاک در محضر، حضور پیدا می‌کنند تا مدارک و متن سند را کنترل کرده و سپس طرفین به امضای آن بپردازند.

سخن پایانی

مشاوره حقوقی املاک زیر نظر وکیل پایه یک موجب می‌شود تا احتمال برئز مشکل در معاملات به حداقل برسد. یک مشاور حقوقی املاک در مشهد تمامی مراحل تنظیم قراردادهای مبایعه‌نامه، اجاره‌نامه، پیش فروش یا مشارکت در ساخت را کنترل می‌کند تا مشکل حقوقی و قانونی پیش نیاید.