خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد

خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد

همان‌طور که می‌دانید خرید ملک یکی از مهمترین تصمیم گیری‌ها محسوب می‌شود. برای این کار باید اصول و قواعدی را در نظر گرفته و شرایط و مواردی را رعایت کنید. در غیر این صورت از خرید خود راضی و خوشنود نشده و هزینه‌های هنگفتی را نیز متحمل خواهید شد.

این کار یک اقدام کاملاً تخصصی بوده و نیاز به مشورت و راهنمایی‌های کافی دارد. املاک عاقبتی آماده خدمت رسانی به متقاضیان در این زمینه است و در تمامی مراحل خرید خانه و یا ملک تجاری و اداری شما را همراهی خواهد کرد. لازم است بدانید که خرید ملک چندین مرحله دارد که باید پشت سر هم طی شوند و در هر گام اصول و نکاتی باید رعایت شود.

برای نمونه شما باید در ابتدا بودجه خود را تعیین کرده و بدانید که چه متراژ و مساحتی مد نظرتان است. تعداد طبقات ساختمان را در نظر گرفته و بدانید که تمایل دارید ملک مورد نظر چه نما و چه ظاهری داشته باشد. پس از آن باید به بررسی امکانات ملک مانند انباری، پارکینگ، آسانسور و … اقدام نمایید و امنیت آن را نیز مورد ارزیابی دقیق قرار دهید.

در گام بعدی می‌توانید با مالک و یا فروشنده ملک وارد مذاکره شوید. این گام نیز بسیار مهم و حساس است و در آن باید اطلاعاتی در زمینه قیمت ملک مورد نظر کسب کنید و نحوه و شرایط پرداخت مبلغ را تعیین نمایید. بعد از آن زمان تنظیم سند رسمی را مشخص سازید.

این امور را می‌توانید خودتان انجام دهید و یا به دست مشاورین املاک عاقبتی واگذار کنید که در این حوزه صاحب تجربه و تخصص کافی هستند و با این مسیر کاملا آشنا هستند.

در این مطلب از املاک عاقبتی به بررسی بیشتر در مورد خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد بررسی خواهیم کرد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کارگزاری انحصاری خرید و فروش املاک

خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد

بلوار مجد مشهد

بلوار مجد در محدوده‌ی مرکزی شهر مشهد واقع شده است. این محله در منطقه 1 قرار گرفته است و از شمال با بلوار حر عاملی و میدان ابوطالب، از شرق با بلوار کریمی، از جنوب با بلوار قرنی و از غرب با بلوار ابوطالب محدود شده است و با محله‌های ‌حضرت ابوطالب، شهید مطهری شمالی، سعدآباد، گوهرشاد، عامل، موسوی قوچانی، کلاهدوز مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به مرکز خرید ساینا، رستوران جوجه فراری، فروشگاه و مجتمع تجاری آرش، پاساژ پردیس، مجتمع تجاری مجد، کتابخانه و سالن شهید صادقی اشاره کرد.

خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد

خرید آپارتمان در بلوار مجد مشهد

خرید آپارتمان در بلوار مجد مشهد یکی از مهم‌ترین اقدامات و تصمیم‌هایی است که باید اتخاذ کنید. برای دستیابی به این هدف و خرید ملک مناسب در این منطقه، باید علاوه بر داشتن سرمایه و بودجه کافی، دقت زیادی هم به خرج دهید و نکات و مواردی را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت کرده و مرتکب اشتباهاتی شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مراحلی که باید پیش از خرید ملک در بلوار مجد مشهد در نظر بگیرید و مراحلی که باید پشت سر بگذارید اشاره خواهیم کرد.

مرحله اول؛ انتخاب ملک متناسب با بودجه

یکی از مهم‌ترین مراحل و اصلی‌ترین نکات پیش از خرید ملک و املاک در بلوار مجد مشهد، تناسب آن با بودجه‌ای است که در اختیار دارید. در حالت معمول برای انتخاب ملک مناسب در بلوار مجد به مواردی از قبیل متراژ و مساحت آن دقت می‌شود. بعد از آن تعداد طبقات سازه در نظر گرفته شده و به بررسی نما و ظاهر ساختمان اقدام می‌گردد.
یکی دیگر از مواردی که پیش از خرید خانه و املاک در بلوار مجد، مد نظر قرار می‌گیرد امکانات و تجهیزات رفاهی آن است. در این شرایط این موضوع بررسی می‌شود که آیا ملک مورد نظر انباری، پارکینگ آسانسور و…. دارد یا خیر و یا محل و موقعیت قرارگیری و دسترسی‌های آن به چه نحوی است.
پیش از خرید ملک در بلوار مجد امکانات محله نیز باید بررسی شود و باید بدانید که آیا ملک مورد نظر نوساز است و یا قدیمی. امنیت محله نیز باید بررسی شود.

مرحله دوم؛ مذاکره با مالک

در این مرحله ملک مورد نظر خود را در بلوار مجد به خوبی بررسی کرده و مورد ارزیابی دقیق قرار داده‌اید و مورد پسندتان واقع شده است. حالا باید با فروشنده و یا مالک آن به مذاکره و گفتگو بنشینید و دیگر موارد لازم را بررسی کنید. موارد دیگری که باید در این مرحله مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرند عبارتند از: قیمت ملک مورد نظر، نحوه پرداخت مبلغ و شرایط آن، زمان تنظیم سند رسمی و….
در بسیاری از موارد این مرحله با مذاکرات مالک و خریدار انجام می‌شود. اما ممکن است شما به عنوان خریدار خانه با دفاتر املاک نیز به عنوان واسطه معامله طرف مذاکره قرار بگیرید. اگر در این مرحله مذاکرات خریدار با شخص فروشنده و یا مالک انجام شود بهتر است تا اطلاعات کافی و مورد نظر درباره ملک را به صورت مستقیم از خود او دریافت نمایید.

خرید و فروش آپارتمان در بلوار مجد مشهد

مرحله سوم؛ تنظیم مبایعه نامه

یکی از مهمترین مراحل در هنگام خرید و فروش ملک تنظیم مبایعه نامه است. مبایعه نامه باید با دقت کافی به نگارش درآید و اطلاعات مورد نظر طرفین در آن با دقت فراوان درج گردد. در غیر این صورت امکان ایجاد اختلاف و درگیری پس از معامله وجود خواهد داشت.
بیشتر افراد برای خرید و فروش ملک و تنظیم و تدوین مبایعه‌نامه از بنگاه املاک معتبر کمک می‌گیرند و مبایعه نامه مد نظر خود را بر روی فرم‌هایی خاص درج می‌کنند. اگر خریدار و فروشنده ملک قصد داشته باشند موضوعی را به مبایعه نامه اضافه کنند، می‌توانند مطالب مد نظرشان را در بخش توضیحات قید نمایند.
در مبایعه نامه باید چند مورد به دقت درج گردد. یکی از مهمترین این موارد اطلاعات شخصی و هویتی طرفین معامله یعنی نام و مشخصات کامل آن‌ها است. مشخصات ملک مورد معامله نیز باید به دقت در این برگه درج شده و تاریخ دقیق حضور در دفترخانه به منظور انتقال سند رسمی نیز ذکر گردد.
مورد دیگری که باید در هنگام تنظیم و تدوین مبایعه نامه در این سند ذکر شود قیمت تعیین شده ملک است. این قیمت باید هم به صورت حروف و هم به صورت عدد درج گردد و شیوه پرداخت آن نیز مشخص شود. برای نمونه این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه خرید ملک به صورت چک بانکی پرداخت شود. پس باید در مبایعه نامه مشخصات چک به صورت کامل و دقیق آورده شود.
ممکن است مبایعه نامه از طرف وکیل مالک و یا نماینده قانونی وی امضا شود. در این صورت باید مشخصات او هم به صورت کامل در مبایعه نامه آورده شود. حواستان باشد که آدرس دقیق طرفین قرارداد، زمان و شرایط تحویل ملک، زمان و شرایط تنظیم سند رسمی، تعهدات خریدار و فروشنده در باب ملک، موارد فسخ کننده قرارداد، نحوه حل و فصل اختلافات و…. در مبایعه نامه مطرح شده باشند.
اگر در مبایعه نامه مشخصات فروشنده ملک، مشخصات خریدار، موضوع مورد معامله و مبلغ و زمان معامله ذکر نشود، مبایعه نامه به نگارش درآمده هیچ گونه ارزش و اهمیتی ندارد. برای اینکه بتوانید به شفاف سازی بیشتری دست بزنید بهتر است موارد دیگری را هم به مبایعه نامه اضافه کنید تا این سند سست نباشد.
با افزودن مواردی از قبیل توضیحات مربوط به پشیمان شدن، گول و یا فریب خوردن، منصوبات و ملزومات مبایعه نامه شفاف خواهد شد. موقعیتی را در نظر بگیرید که شما ملکی را مورد پسند قرار داده و مبایعه نامه آن را نیز تنظیم و تدوین کرده‌اید. اما آن ملک مورد پسند همسرتان قرار نمی‌گیرد.
به همین دلیل باید در مبایعه نامه ذکر شده باشد که در صورت پشیمان شدن خریدار و یا فروشنده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه تدابیری برای این موقعیت‌ها اندیشیده شده است. در حالت معمول و در مبایعه نامه‌ها برای پشیمان شدن از خرید و یا فروش ملک، مدت زمانی را در نظر می‌گیرند.
در معاملات اصطلاحی به نام خیارات وجود دارد که منظور از آن امکان و اختیار فسخ معامله است. در بسیاری از معاملات این اختیار توسط خریدار و یا فروشنده ساقط می‌شود. چراکه در چنین معاملاتی عبارت اسقاط کافه خیارات ولو خیار فاحش ثبت و امضا می‌گردد و منظور از آن این است که به هیچ عنوان معامله را فسخ نخواهیم کرد.
اگر به این نکته توجه کافی نداشته باشید و این سند را امضا کنید، سپس متوجه شوید که گول خورده‌اید، هیچ کاری از دستتان بر نخواهد آمد و حق به هم زدن معامله را نخواهید داشت. ذکر منصوبات و ملزومات مورد معامله نیز شفافیت مبایعه نامه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: عقد قراردادهای خرید و فروش املاک

مرحله چهارم؛ امضا و تایید مبایعه نامه

پس از بررسی کامل و ارزیابی تمامی بندهای ذکر شده در مبایعه نامه، نوبت به امضای آن می‌رسد. ممکن است مبایعه نامه را در چند صفحه و نسخه تهیه و تنظیم کرده باشید.
در این صورت باید تمامی صفحات را امضا کرده و اثر انگشت خود را در کنار امضا به ثبت برسانید. بعد از امضای طرفین باید هر دو طرف نسخه مربوط به خود را از مشاور املاک دریافت نمایند.

مرحله پنجم؛ تحویل ملک

این مرحله نیز نکات و شرایط مخصوص به خود را دارد و باید مواردی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین این نکات بررسی دوباره ملک خریداری شده و بازدید از آن است تا مطمئن شوید که ملک تخلیه شده و برای تحویل به شما آماده است.
در این مرحله باید از بخش‌های مختلف مانند پارکینگ و انباری بازدید به عمل آورید و یا به این اطمینان برسید که انشعابات آن از قبیل آب، برق، گاز، تلفن ثابت و…. متصل و بدون مشکل هستند.

مرحله ششم؛ تنظیم سند رسمی ملک

در هنگام خرید ملک و یا فروش آن و در مرحله تنظیم سند رسمی باید طرفین معامله در دفترخانه حضور به هم رسانده و فرایند نقل و انتقال سند را نهایی کنند. در این مرحله خریدار باید باقیمانده مبلغ را نیز پرداخت کند. برای تنظیم سند رسمی ملک، مشخص شدن تکلیف مالیات حساب و عوارض شهرداری نیز ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: مشاوره خرید ملک توسط اتباع خارجی