چالشهای اصلی سرمایه گذاری ملکی در کلانشهرها

چالشهای اصلی سرمایه گذاری ملکی در کلانشهرها

درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، املاک و مستغلات نیز دارای ریسک های زیادی میباشند. از جمله : غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار، انتخاب موقعیت مکانی نامناسب ، مستاجران مشکل‌ساز و هزینه‌های ساختاری پنهان و… میباشند، مشکلات مختلف می‌توانند چالشی را در حین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ایجاد نمایند.

درک چالش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند تا حد زیادی سرمایه‌گذاران را برای سناریوهای مختلفی که ممکن است در طول یا پس از سرمایه‌گذاری‌شان پیش بیاید، آماده سازد. با این حال، ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را می‌توان با تجزیه و تحلیل مناسب گزینه‌های سرمایه‌گذاری و انجام راستی‌آزمایی تا حدودی کاهش داد. برای درک چالش های مرتبط با سرمایه گذاری در املاک و چگونگی کاهش آنها با این مطلب از املاک عاقبتی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری با پول کم در مسکن

چالشهای اصلی سرمایه گذاری ملکی در کلانشهرها

چالش های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

املاک و مستغلات به دلیل چالش های خاص می تواند سرمایه گذاری را دچار مشکل نمایدو

اولین چالش غیرقابل پیش بینی بودن بازار، شاید بزرگترین چالش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باشد. بسیاری بر این باورند که بازار فقط در یک جهت حرکت می کند و تصور می کنند که خرید امروز ملک همیشه منجر به فروش آن با قیمت بالاتر در آینده می شود. با این حال، یک سرمایه گذاری همچنین می تواند به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی املاک و مستغلات کاهش یابد. عرضه، تقاضا، جمعیت شناسی، نرخ بهره، سیاست های دولت و رویدادهای پیش بینی نشده می توانند به طور قابل توجهی بر روند املاک، قیمت ها و نرخ اجاره اثر بگذارند.تحقیقات دقیق، بررسی دقیق و نظارت بر املاک و مستغلات می تواند این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دومین چالش، انتخاب موقعیت مکانی نامناسب میباشد که اغلب هنگام خرید ملک سرمایه گذاری شده، یکی از چالشها برای سرمایه گذار میباشد. املاک و مستغلات را می توان به عنوان اموال غیر منقول تعریف کرد، به این معنی که پس از خرید ملک نمی توان آن را تغییر مکان داد. موقعیت مکانی عواملی را هدایت می کند که توانایی کسب سود از سرمایه گذاری را تعیین می نماید. تقاضا برای املاک اجاره ای، نرخ اجاره و … برخی از عوامل کلیدی هستند که دوام یک مکان را تعیین می کنند. بهترین مکان، مکانی است که بالاترین بازده سرمایه را داشته باشد.

خطرناک ترین چالش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به شکل مشکلات ساختاری پنهان است که تعمیر و نگهداری آن می تواند بسیار پرهزینه باشد. که غالبا منجر به کمبود نقدینگی می‌شود و سرمایه‌گذار می‌تواند ملک خود را به قیمتی پایینتر از ارزش واقعی آن بفروشد .

بیشتر بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری در املاک

چالشهای اصلی سرمایه گذاری ملکی در کلانشهرها

چگونه می توان چالش های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را کاهش داد؟

اگرچه چالش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات بسیار زیاد است، اما راه‌هایی وجود دارد که سرمایه‌گذار می‌تواند ریسک‌های موجود را کاهش دهد. برای مقابله با غیرقابل پیش بینی بودن املاک و مستغلات، یک سرمایه گذار باید بازار را رصد کرده و روندهای گذشته را مطالعه کند تا روندهای بازار را در یک زمان معین بهتر درک کند. انتخاب بهترین مکان همچنین مستلزم بررسی عمیق بازار همراه با دریافت خدمات یک ارزیاب خبره املاک است. مناطق دارای پروژه های توسعه ای یا مناطق نزدیک به مراکز اصلی شهر اغلب به دلیل در دسترس بودن امکانات شهری و زیرساخت های شهری دارای بالاترین ارزش هستند. انتخاب مکانی که ویژگی های مشابهی دارد می تواند سرمایه گذاری را تا حد زیادی تضمین نماید.

انتخاب مناسب مستاجر باید قبل از بستن قرارداد انجام شود. اجرای چک اعتباری و سابقه کیفری روی هر متقاضی می تواند تا حد زیادی خطر را کاهش دهد. که میتوان با کمی جستجو در گذشته مستاجر مانند: پرداخت های دیرکرد به صاحبخانه قبلی، آسیب اموال و تخلیه را  تاحدودی مشخص کند. همچنین توصیه می‌شود که صاحبخانه باید سابقه کاری مستاجر احتمالی را بررسی کند تا مشخص شود آیا می‌توانند اجاره تعیین شده را به موقع پرداخت کند یا خیر.

یک شکست بزرگ در سرمایه گذاری املاک می تواند به شکل مشکلات ساختاری پنهان در ملک ظاهر شود. خطرات را می توان با انجام یک بازرسی کامل از اموال با استفاده از بازرسان دارای صلاحیت و خبره کاهش داد. اگر مشکلی به وجود آید، محاسبه دقیق هزینه های تعمیر می تواند به تعیین اینکه آیا ملک پس از سرمایه گذاری، سود دارد یا خیر، کمک نماید. املاک و مستغلات همیشه به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب در نظر گرفته شده است زیرا درآمد غیرفعال، مزایای مالیاتی، تنوع و فرصتی برای ایجاد سرمایه فراهم می کند. محدود کردن ریسک سرمایه گذاری با انجام بررسی های لازم و انجام یک تجزیه و تحلیل کامل بازار املاک و مستغلات می تواند همه تفاوت ها را به سمت یک سرمایه گذاری امن در املاک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: کارشناسی و قیمت گذاری املاک

نتیجه گیری

درک چالش های مرتبط با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای سرمایه گذاران مهم است. این چالش ها را می توان با انجام یک تجزیه و تحلیل کامل از سرمایه گذاری از قبل به راحتی برطرف کرد. عرضه، تقاضا، جمعیت شناسی، نرخ بهره، سیاست های دولت و رویدادهای پیش بینی نشده می توانند به طور قابل توجهی بر روند املاک، قیمت ها و نرخ اجاره اثر بگذارند. بنابراین، املاک و مستغلات هرگز نباید جهت سرمایه گذاری برای خرید و فروش کردن آن باشد. درعوض، برای ایجاد سود در سرمایه‌گذاری، نیاز به دقت لازم از سوی سرمایه‌گذار و بینش عمیق بازار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به دیدن این کلیپ از املاک عاقبتی دعوت مینمایم.