مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

در حال حاضر به صورت تخمینی، بیش از 40 درصد پروژه های ساختمانی در شهرهای بزرگ کشور مانند مشهد، از طریق مشارکت در ساخت احداث می گردد.

این درصد در مناطق شهری که قیمت زمین و هزینه دریافت پروانه تخریب و نوسازی نسبت به سایر مناطق بیشتر است، به حدود 70 درصد هم میرسد.

امروزه با رشد بالای جمعیت و افزایش ارزش اقتصادی ملک در شهر مشهد، ورود به عرصه مشارکت در ساخت گسترش پیدا کرده است.

مالکین زمین با مقاصد گوناگونی از جمله نوسازی ملک کلنگی ،افزایش تعداد واحد مسکونی جهت سکنی فرزندان و یا کسب سود، تصمیم به مشارکت در ساخت میگیرند.

یکی دیگر از دلایل ورود مالک به مشارکت در ساخت، عدم توان مالی کافی و تخصص لازم برای ساخت و نوسازی ملک خود است.

مشارکت در ساخت در شهر مشهد این امکان را برای مالک زمین یا ملک کلنگی فراهم میکند که از سرمایه و تخصص فنی سازنده برای ساخت و نوسازی بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: مشارکت در ساخت شهر مشهد

مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

در چه مواردی باید گزینه مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد را انتخاب کرد؟

در بیشتر موارد به دلیل این‌ که مالک معمولا قادر به سرمایه‌گذاری و دریافت وام بانکی نیست بنابراین از طریق قرارداد مشارکت در ساخت و ساز اقدام به ساخت ملک موردنظر خود می‌کند.
یکی دیگر از دلایلی که معمولا اغلب مالکان ترجیح می‌دهند از طریق قرارداد مشارکت در ساخت و ساز ملک خود را بسازند این است که فن و تخصص لازم برای ساخت و ساز را در اختیار ندارند و علاوه بر این در صورت انجام این کار به جای یک واحد می‌توانند صاحب چند واحد آپارتمانی دیگر نیز بشوند.

بیشتر بخوانید: روش های متداول پولشویی در املاک

ارکان مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

قرارداد مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد از سه رکن اصلی تشکیل شده است که ارکان شامل موارد زیر می گردد :

  1. مالکیت ملک
  2. سرمایه
  3. مدیریت اجرایی قرارداد

در صورت فقدان هر یک از این سه رکن، ماهیت قرارداد تغییر می کند و به توافق شکل گرفته مشارکت در ساخت نمی توان اطلاق کرد.

با تامین این سه رکن توسط طرفین قرارداد، آورده های موردنیاز برای احداث یک پروژه ساختمانی در قالب مشارکت در ساخت محقق می گردد.

مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

بررسی اهمیت و مزایای پروژه ها به صورت مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

در یک نگاه کلی می توان مطرح کرد که مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد فرایندی با مزایای قابل توجه به حساب می آید که ازجمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  1. تقویت و افزایش استحکام بنا: از جمله مهم ترین مزایای مشارکت در ساخت در منطقه 11 مشهد این است که چنین فرایندی منجر به بازسازی بافت فرسوده شهر و ایجاد بافتی مستحکم می شود. در واقع خانه های قدیمی و بافت های فرسوده معمولاً عمری بالای ۲۵ سال دارند و این در حالی است که ۲۵ سال پیش قوانین ساخت ساختمان و اجرای سازه های مختلف از استاندارد مناسبی برخوردار نبوده است.
  2. اجرای یک ساختمان زیبا: همان طور که احتمالاً شما نیز شاهد بافت قدیمی و فرسوده شهر هستید، ساختمان های قدیمی و کلنگی معمولاً وجهه زیبایی ندارند و همین مسئله عاملی برای دو اثر منفی مهم است. یکی از این موارد وجود بافت فرسوده به عنوان بافتی که عاملی برای زشت شدن فضا به حساب می آید، است چرا که همواره فرسودگی و کهنگی فضا با عدم زیبایی همراه است. از طرف دیگر وجود این نوع از بافت ها در فضای شهری معمولاً بر روی اعتماد به نفس و روحیات ساکنین خانه تأثیر مستقیم می گذارد. با توجه به همین مسائل بازسازی ساختمان با کمک مشارکت در ساخت می تواند هم چهره شهر را زیبا کند و هم باعث شود مالک احساس خوبی به خانه ای که در آن زندگی می کند داشته باشد و زیبایی ساختمان را دو چندان نماید.
  3. مشارکت در ساخت فرصتی برای استفاده از امکانات جدید: مسلماً ساختمان های قدیمی دارای امکانات قدیمی نیز می باشند و از جدیدترین تجهیزات در فضای داخلی و خارجی محروم می باشند. با توجه به همین مسئله با بازسازی یک فضا علاوه برافزایش زیبایی ساختمان، می توان برای ساختمان آسانسور یا سایر تجهیزات کاربردی و مفید را در نظر گرفت. همچنین بافت های قدیمی دارای سیستم های گرمایش غیراصولی نیز می باشند و وجود چنین سیستم هایی خود عامل افزایش سالانه هزینه زیادی بابت گرمایش خانه است که درنهایت هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود؛ بنابراین با بازسازی و به روزرسانی خانه های کلنگی می توان از این چنین مشکلاتی رها گشته و خانه را به امکانات روز مجهز کرد.
  4. مشارکت در ساخت و افزایش سرمایه و ارزش ملک: به یاد داشته باشید که زمانی که یک بنا یا ساختمان را مورد بازسازی قرار می دهید عملاً باعث افزایش سرمایه خود می شوید چراکه نه تنها ملک خود را نمی فروشید و به مرور زمان متحمل ضرر نمی شوید بلکه دارای یک بنای کاملاً مدرن و به دور از مشکلات قبلی می شوید و می توانید از سود حاصل از یک مسکن نوساز بهره ببرید. درواقع زمانی که پروژه های نوسازی بیشتر انجام شوند، ارزش یک ملک بیشتر خواهد شد که این خود، یک سرمایه مالی برای آینده است.
  5. مشارکت در ساخت و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان و مصرف انرژی: به طور کلی کاملاً واضح است که مصرف انرژی در خانه های قدیمی بالا می باشد. به عنوان مثال خانه های کلنگی پنجره های دوجداره ندارند، درنتیجه انرژی زیادی از طریق پنجره های غیراستاندارد بنا هدر می رود. همچنین عدم وجود سیستم گرمایش از کف نیز بر افزایش مصرف انرژی می افزاید. با توجه به چنین شرایطی که اغلب سازه های فرسوده دارند می توان تأکید کرد که با بازسازی اصولی خانه می توانید در این هزینه ها صرفه جویی کنید و افزایش استحکام بنا را به ارمغان بیاورید.
  6. تبدیل سریع به نقدینگی: کاملاً واضح است که برای خانه های کلنگی به سختی خریدار پیدا می شود و این مسئله در حالی است که خانه های نوساز همیشه مشتری و خریدار مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین اگر در شرایط مختلف قصد فروش بنا را داشته باشید می توانید آن را سریعاً به پول نقد تبدیل کنید. به همین علت مشارکت در ساخت را ازجمله رویه های مناسب در زمینه بازسازی و نوسازی ملک به حساب می آورند.

برای مشاهده آگهی خرید و فروش آپارتمان و ویلایی کلیک فرمایید.

مشارکت در ساخت در منطقه یازده مشهد

صفر تا صد مشارکت در ساخت و ساز در منطقه یازده مشهد

املاک عاقبتی، از صفر تا صد مشارکت در ساخت، شما را همراهی میکند. اگر برای مشارکت در ساخت، نیاز به سازنده یا زمین و یا نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید.

راه های ارتباطی ما با شما عزیزان

تلفن: ۳۷۰۲۷-۰۵۱

همراه : ۵۰۹۰-۵۱۰-۰۹۱۵

ایمیل: aghebati.j@gmail.com

وب سایت: www.aghebati.ir

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، مهدی ۱۴، حاشیه پارک