مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد

مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد

مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد یکی از بهترین راه ها برای ساخت و ساز در بافتهای فرسوده و املاک قدیمی و همینطور زمینهای خالی است. دو دلیل عمده که باعث میشود صاحبان املاک برای مشارکت در ساخت اقدام نمایند:

  1. عدم توانایی مالی برای احداث
  2. افزایش سرمایه بدون سرمایه گذاری نقدی

مشارکت در ساخت در واقع توافقی است بین مالک ( مالکین ) با سازنده ( و شرکا ) مبتنی بر چندین عامل که بطور خلاصه در ادامه ذکر میگردد.

  • لیست مشتریان که بصورت توافق بین مالکین محترم و سازنده مطرح میگردد.
  • مدت زمان اجرای پروژه مشارکت در ساخت از تحویل آپارتمان قدیمی ( یا زمین ) تا تحویل کلید واحدهای نوساز.
  • اخذ جواز و انجام مراحل اداری که معمولا بین 6 تا 9 ماه کاری زمان نیاز دارد.
  • عرف مشارکت در ساخت بدین صورت است که 60 در صد بنای احداث شده به مالکین و 40 درصد متعلق به سازندگان است.
  • مبلغی بلاعوض بسته به ارزش و متراژ ملک و زمین به مالکین محترم اختصاص پیدا میکند.
  • معرفی بهترین سازنده در منطقه و مناسب با شرایط داخلی ملک مورد معامله و قواعد روز بازار با تائید مالک ( مالکین )محترم.

آیا مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد ارزش دارد؟

مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد چند سالی است که با استقبال خوبی از سمت صاحبان ملک‌ های قدیمی و هم چنین کلنگی رو به‌ رو شده است. حال این موضوع را باید افزود که اگر این قرارداد ها به صورت درست و با رعایت حقوق طرفین پیش برود، سود رضایت‌بخشی برای طرفین به همراه خواهد داشت چرا که در سال‌ های اخیر در شهر مشهد دیگر کمتر کسی ممکن است هم صاحب زمین باشد و هم سرمایه و حتی تخصص لازم را برای ساخت بنای جدید در اختیار داشته باشد. به همین دلیل می توان بیان کرد مشارکت ساخت در منطقه یک مشهد با رعایت حقوق طرفین ارزش دارد.

حال از مزایای مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد می ‌توان مواردی مانند:

  1. بهتر شدن مقاومت ساختمان نوساز نسبت به ساختمان قدیمی
  2. رعایت اصول نوین و مدرن مهندسی برای ساخت ساختمان
  3. ایجاد فضای مسکونی به تعداد بیشتر
  4. زیبایی ساختمان با توجه به سلیقه و استاندارد های به روز
  5. استفاده از مصالح، روش‌ ها و ماشین‌ آلات مدرن و جدید برای ساخت بنا اشاره کرد.

البته شاید مهم ترین مزیت چنین قراردادی را به توان سودی دانست که در کوتاه‌مدت عاید طرفین توافق می ‌شود. به همین دلیل، مهم است که موارد حقوقی و عرفی را در مورد محاسبه سهم مالک و سازنده بشناسیم تا به این گونه با خیال راحت‌ تر وارد عملیات ساخت‌ و ساز مشارکتی شویم.

بیشتر بخوانید: مشارکت در ساخت در منطقه دو مشهد

مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد

چالش های مشارکت در ساخت در منطقه یک مشهد

  1. درصد طرفین:میزان درصدی است که مالک زمین از بنای مفید قابل فروش دریافت می کند. میزان این درصد برای هر زمینی متفاوت است.عواملی که در این درصد دخیل هستند عبارتند از: قیمت روز زمین هزینه پروانه ساختمان وهزینه ساخت‌و‌ساز پروژه قیمت زمین باتوجه به مکانیت و پروانه ای که از شهرداری گرفته می شود محاسبه می گردد. هزینه ساخت‌و‌ساز دارای آیتم های متفاوتی است که حتی در یک کوچه برای دو زمین هم متراژ متفاوت است و مالکین به علت نداشتن اطلاعات تخصصی برای این مورد دچار ضرر می شوند.
  2. زمان ساخت:زمان ساخت به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله: مکانیت زمین، متراژ قابل ساخت، همسایگان و عرض کوچه و میزان رفت وآمد، امکان افزایش پروانه ساخت، زمان اخذ پروانه ساخت، نوع سازه، کیفیت متریال های مورد استفاده داخل و …که سازندگان به علت عدم تخصص در طرح توجیهی اولیه و یا عدم تمکن مالی و همچنین نداشتن برنامه ریزی در اکثر پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. زمان ساخت گاهی باعث غیرتوجیه پذیربودن پروژه می‌شود، به عنوان مثال هر ماه تاخیر در اتمام پروژه(گرفتن سند)، به ازای هر ماه ضرری معادل 0.15% قیمت ملک را همراه خواهد داشت و چون قراردادهای مشارکت ساخت سنتی فاقد بند برنامه ریزی و کنترل پروژه هستند،مالکین متحمل ضرر بیشتری می شوند.
  3. کیفیت ساخت:به علت عدم تخصص سازندگان و متاسفانه عدم نظارت اصولی سازمان های ذیربط در اکثر پروژه ها شاهد ساخت‌و‌ساز غیراصولی هستیم. عدم درج متریال‌های مورد نیاز به صورت اصولی و درست در قرارداد شاهد استفاده از متریال های نامرغوب در آسانسور، سیستم سرمایش و گرمایش و … هستیم.
  4. پیش‌فروش آپارتمان:اکثر سازندگان به علت نداشتن تمکن مالی و عدم تخصص در طرح توجیهی ساخت‌و‌ساز اقدام به پیش‌فروش غیراصولی می‌کنند و در نهایت مشکلات زیادی برای مالک و خود بوجود می آورند.
  5. عدم امکان فروش تا زمان اتمام پروژه :در این پروسه فروختن چند دانگ از زمینی که در اختیار مالک است تا زمان اتمام پروژه بسیار سخت خواهد بود و در صورت فروش، سود اصلی را خریدار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مشارکت در ساخت شهر مشهد

املاک عاقبتی اولین گام برای فروش ملک و خرید املاک شماست.

برای دریافت مشاوره اختصاصی میتوانید با شماره تماس های ذیل با ما در ارتباط باشید.

تلفن: ۳۷۰۲۷-۰۵۱

همراه : ۵۰۹۰-۵۱۰-۰۹۱۵